Нов Еразъм проект с участието на ФСПМ развива дигиталното обучение, базирано на игри
Фондация „Съвременна плевенска медия“ (ФСПМ) е партньор по нов проект, финансиран по програма „Еразъм+“ – „GAMES4YOU – Дигитално обучение, базирано на игри. Играя за преподаване“,
ЕРАЗЪМ+2023-2KA210-ADU-000174J66. В проекта участват 4 европейски партньора. Координатор е сдурежние AIFED, Испания.
Общата цел на този проект е да предостави дигитални инструменти за обучение на обучители на възрастни с подход, основан на методологията на игровизацията, тоест използването на игрови методологии като дидактически и психопедагогически ресурс в образованието и обучението на възрастни. Тази нова методология трябва да се основава на игровизация, като се опитва да предизвика развитието на вътрешна мотивация при възрастните.
Конкретните цели са:
1. Мотивиране на преподавателите с нови предизвикателни методи на преподаване. Улесняване на процеса на преподаване за преподаватели, работещи с възрастни, за да се избегне монотонността на по-традиционния подход на преподаване
2. Да направим учебния процес динамичен.
3. Увеличаване на цифровизацията. Повишаване на дигитализацията на участниците в процеса на преподаване и учене.
4. Насърчаване на различни процеси на учене за слаби категории. По-приобщаващо образование, което улеснява обучението на възрастни, които имат по-малко възможности за достъп до обучение изключително за тях поради липса на цифрови умения или ниско ниво на образование.
5. Нови дигитални умения за преподаватели, които да могат да се прилагат и в присъствени часове.
Проектът е от голямо значение, защото предоставя на възрастните нова методология за генериране на непрекъснато обучение. Плодовете на това учене след това ще бъдат използвани на пазара на труда, в борбата с дългосрочната безработица. Вярваме, че въвеждането на нови педагогически методики в процеса на преподаване и учене, като игровизацията, ще допринесе за придобиването на нови знания за определено образователно съдържание при възрастни.
Новата методология, която ще бъде създадена ще се основава на геймификацията, като се опитва да предизвика развитието на вътрешна мотивация при възрастни.
Целеви групи:
– обучители на възрастни
– възрастни, които ще придобият умения, които могат да опростят живота им
– асоциации или организации за образование на възрастни, които могат да разработят алтернативни образователни пътеки
В края на октомври на партньорите предстои 5-дневно обучение в Белгия. То е насочено към обучение на персонала от участващите субекти и обучители на възрастни в използването на геймификация за обучение и тестване на ръководството за използване на геймификацията в обучението на възрастни. Всеки партньор ще обясни чрез презентации предварително зададените теми, които е подготвил.
ФСПМ отговаря за Модула с практически съвети. Този модул ще предостави практически съвети за ефективно интегриране на геймификацията в обучението, като същевременно я разграничава от играта. Ще обхване стратегии за адаптиране на геймификацията към различни езикови, културни и студентски характеристики, както и адресиране на специфични проблеми, свързани с тези фактори.